http://www.meebo.com/rooms

Isnin, 11 Mei 2009

LUAHAN HATI


kawan,sebelum cinta datang menghapiri, dan engkau menjadi pencinta, engkau memiliki hati yang setiap kali menemui kesulitan,engkau pun segera mengungkapkan itu padanya, dan ia pun segera menyelesaikan kesulitan yang engkau hadapi. Oleh kerana itu, engkau menjadikan hati sebagai teman dan kekasih yang penuh manfaat. Begitu pula, saat memerlukan pertolongan, hati pun segera bangkit menolongmu. Bahkan, jika engkau tergelincir masuk ke lumpur, maka dengan pertolongan dan petunjuk hati, engkau pun selamat sampai ke tepi..

Ketahuilah, seni (kesempurnaan) senantiasa bersama kemiskinan dan kesedihan. Yakni, sebagian besar tak memiliki sarana kenikmaktan dunia dan tak meraih keinginan mereka. Tetapi, aku lebih miskin dari mereka yang miskin, dan itu lantaran seni (kesempurnaan) ku yang lebih banyak dari semuanya. Oleh kerana itu, kasihanilah keadaan diriku yang gelisah; dahulu aku serba cukup, tetapi kini gelisah dan miskin..

Ketahuilah, kehidupan adalah aktivitas, usaha, dan harapan. Tanpa semua ini, manusia akan berada dalam kekurangan serta dijauhi orang-orang disekitarnya. Teruslah berusaha, agar engkau meraih apa yang engkau cita-citakan. semoga berhasil..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan